Klädseln signalerar vem du är.

Ditt personliga varumärket är bland annat det intryck du ger när du umgås med andra människor. Det är också de kunskaper du besitter och de nätverk du är en del av. Det personliga varumärket är något som blir allt viktigare för att bygga upp och komma framåt i arbetsliv och karriär. Att tänka på ditt egna varumärke, vad du än arbetar med, är en investering i dig själv och dina mål i livet. Att framstå som passionerad, kunnig, livsglad och ivrig att lära sig nya saker, är ett sätt att utveckla det egna varumärket och använda det till sin fördel.

Klädseln signalerar vem du är.

Det första intryck du ger är en viktig del i ett personligt varumärke. Hur du tar i hand, bemöter andra och vilken energinivå du har. Alla sådana detaljer spelar roll. Och även det du har på dig. Du behöver naturligtvis inte vara ett modelejon som är klädd i dyra haute couture-kläder, men att ha en klädsel som du är bekväm i och som signalerar vem du är, ger ett bestående intryck hos dem som träffar dig. Det räcker gott att till exempelvis vara klädd i snygga Only kläder med en schysst look, för att uppnå den här effekten. Är du genomtänkt klädd känner du dig dessutom säkrare och bekvämare. Din självkänsla stärks och det påverkar naturligtvis hur du uppfattas av andra.

Hur du ser ut och vad du har på dig, är något du kan utnyttja i olika sammanhang. De flesta av oss ingår till exempel i olika digitala nätverk, både privata och professionella. Twitter, Linkedin, Instagram och inte minst Facebook är några av dem. Det är perfekta ställen att bygga sitt varumärke på. Se till att ha proffsiga profilbilder på dig själv ,så lyfter du din digitala image rejält och fokusera sedan på ett par av plattformarna. Dela med dig av intressant information i din nisch, interagera och nätverka med andra yrkespersoner i samma bransch som du.

På sociala medier syns du!

En fördel med nätverkande på sociala kanaler är att du snabbt kan ta reda på vad som fungerar och vad som inte fungerar. Responsen på de inlägg du delar signalerar vad dina följare är intresserade av. Verkar de vilja veta mer om en särskild kunskap du besitter, exempelvis? Då kan du fokusera mer på det och bygga upp ditt personliga varumärke som verklig expert på detta.

Okategoriserade